۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

مادران عزادار: اعدام را بس كنيد


«مادران عزادار»، گروهي از زناني كه فرزندان و همسرانشان را در ناآرامي هاي پس از انتخابات از دست داده اند يا فرزندانشان همچنان در بند هستند، با انتشار بيانيه اي خواستار لغو حكم اعدام براي بازداشت شدگان شدند.

آنها در اين بيانيه گفته اند كه «نگذاريم فجايع تاريخي دهه ۶۰ دوباره تكرار شود.»

همچنين اين گروه از زنان خواستار «آزادي زندانيان عقيدتي» و «محاكمه آمران و عاملان كشتار فرزندانشان» شده اند.

آنها در اين نامه نوشته اند: ما مادران عزادار كه به صورت خودجوش در طول هفت ماه گذشته شنبه ها در پارك لاله و ساير پارك ها و اماكن عمومي ديگر با حضور فعال خود كشتارها و بازداشت ها را محكوم كرده و خواستار پايان بخشيدن به اين اعمال غير انساني و غير قانوني بوده ايم، امروز با اعدام فرزندان خود روبرو هستيم.

مادران عزادار نوشتند كه «چه كساني ما مادران را محكوم به اين مرگ تدريجي كرده است كه هميشه در سوگ عزيزان خود بنشينيم؟»

آنها در ادامه نامه خود آورده اند كه «آيا مشاركت فرزندان ما در انتخابات بايستي به بازداشت، شكنجه، تجاوز، كشتار و اعدام شان منجر شود؟»

آنها خطاب به مسوولان كشور مي گويند كه اگر اعمال اين خشونت ها عليه جوانان ادامه يابد، اعتراض ها از سوي مردم نيز افزايش خواهد يافت.

روز ۱۹ دي ماه، ۳۰ نفر از اين مادارن كه در پارك لاله جمع شده بودند، توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند كه با اعتراض فعالان سياسي و حقوق بشري مواجه شد.

هم اكنون بسياري از بازداشت شدگان پس از انتخابات و به ويژه روزنامه نگاران و فعالان دانشجويي به اتهام «محارب» در زندان به سر مي برند و به نظر مي رسد، مسوولان با تهديد حكم اعدام سعي در ايجاد ترس و رعب ميان معترضان دارند.

سحرگاه روز پنجشنبه، هشتم بهمن ماه، آرش رحمانى پور و محمدرضا على زمانى كه گفته مى شود پيش از انتخابات بازداشت شده بودند توسط دادگاه انقلاب اعدام شدند.

اين دو نفر به عضويت در «انجمن پادشاهى ايران» و اقدام عليه امنيت جمهوري اسلامي متهم شدند.
Share/Bookmark

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر