۱۳۸۸ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

تنبيه جديد؛ سحرخيز با پاي برهنه در اوين

با بازداشت حسن ظهوري و امير صادقي، تعداد روزنامه نگاران بازداشت شده به 55 نفر رسيد. اين در حاليست كه كميته حمايت از روزنامه‌نگاران كه مقر آن در نيويورك است روز جمعه با صدور بيانيه‌اي اعلام كرده بود اين ميزان دستگيري از سال ۱۹۹۶ تاكنون در هيچ كشوري سابقه نداشته و ايران در اين زمينه (بازداشت روزنامه نگاران) هم‌اكنون از چين هم پيشي گرفته است.

حسن ظهوري، خبرنگار تخصصي حوزه ميراث فرهنگي است كه نيمه شب دوشنبه در منزل خود بازداشت شد. ماموران با حضور در منزل اين روزنامه نگار، كامپيوتر و كتاب هاي او را نيز ضبط كرده اند.

براساس گزارش ها اين روزنامه نگار نارسايي قلبي داشته و خانواده‌ وي به شدت نگران وضع جسمي وي هستند. پدر و برادر اين روزنامه‌نگار بازداشت شده هم بيمار هستند و وي نگهداري آنها را بر عهده داشته است.

اميرصادقي نيز، عكاس روزنامه فرهنگ و آشتي است كه روز يكشنبه در محل كار خود بازداشت شد.

مريم قنبري، حقوقدان و وكيل دادگستري نيز نيمه شب دوشنبه در منزل خود بازداشت شد. اين فعال حقوق زنان ساعت سه نيمه شب در حالي بازداشت شد كه مامورين امنيتي ابتدا زنگ همسايه ها را زدند و از اين طريق وارد ساختمان و سپس وارد منزل مريم قنبري شدند و ضمن بازداشت او، كامپيوتر وي را نيز ضبط كردند.

ماه‌فريد منصوريان معمار، از فعالان محيط زيست و از زندانيان دهه شصت ديگر بازداشتي دو روز اخير است. او نيمه شب 19 آبان در منزل خود بازداشت و به نقطه نامعلومي منتقل شده است.

شكنجه عيسي سحرخيز

عيسي سحرخيز، روزنامه نگار سرشناس ايراني با دور جديدي از فشارها در زندان اوين مواجه شده است. مهدي سحرخيز، فرزند اين روزنامه نگار در اين مورد به "روز" گفت: شنبه شب ساعت يك نيمه شب ماموران پدرم را به اتفاق يك زنداني سياسي ديگر كه مبتلا به بيماري قند بوده به بيرون سلول برده و سپس به حياط زندان منتقل كرده اند و ساعت ها در سرماي زير صفر درجه نگاهداشته اند.

وي افزود: از ساعت يك تا ساعت سه نيمه شب و در سرماي شديد، پدرم را بدون جوراب و بدون كفش در حياط نگهداشته و مجبور كرده اند اينور و آن ور بروند. بعد هم گفته اند اين امر براي تنبيه آنها صورت گرفته است.

مهدي سحرخيز از نام ديگر زنداني سياسي كه به همراه پدرش مورد "تنبيه" قرار گرفته ابراز بي اطلاعي كرد و گفت: پدرم اين امر را نوعي شكنجه ميداند و باز فشارهاي جديدي روي پدرم و ساير زندانيان شروع شده است.

يك حكم و دو آزادي

برخي گزارش ها از محكوميت محسن امين زاده از سوي دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزيري حكايت دارند. بر اساس اين گزارش ها حكم امين زاده روز يك شنبه صادر شده است. از سوي ديگر مهرداد بزرگ و احسان دولتشاه، دو عضو بازداشت شده دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاه هاي ايران، آزاد شدند. اين دو دانشجو روز بيست و هشتم آبان دستگير شده بودند و بعد از سه ماه اكنون با قرار وثيقه آزاد شده اند.

اتمام بازجويي مهدي عربشاهي

مهدي عربشاهي، دبير دفتر تحكيم وحدت در تماس با خانواده خود از اتمام بازجويي هايش خبر داد. اين فعال دانشجويي كه از روز عاشورا در زندان به سر مي برد تاكنون فقط يكبار در تماسي چند ثانيه اي از بازداشت خود خبر داده بود.

از بهاره هدايت و ساير اعضاي دربند تحكيم وحدت خبري در دست نيست.

تاج زاده از خود دفاع نكرد

دومين جلسه دادگاه مصطفي تاج زاده روز گذشته در حالي به صورت غير علني برگزار شد كه اين فعال سياسي از خود دفاع نكرد. به گفته فخرالسادات محتشمي پور، همسرش ضمن رد كليه اتهامات، از حق دفاع استفاده نكرده و به وكلايش نيز اجازه دفاع نداده است.

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در جلسه دادگاه گفته است: قاضي مي تواند حكمش را صادر كند. اين را من در پايان دادگاه قبلي هم گفتم.

تاج زاده پيش از اين در دادگاه اعلام كرده بود تا زماني كه به شكايت او عليه احمد جنتي رسيدگي نشود نيازي به حضور در دادگاه و دفاع از خود نمي بيند.

هوشنگ پوربابايي، وكيل تاجزاده در اين زمينه به خبرگزاري ايلنا گفته است كه موكلش به سياق جلسه گذشته از خود دفاع نكرد وبه وكلاي خود نيز اجازه دفاع نداد.

وي افزوده است: موكلم در آخرين دفاع نيز از خود هيچ دفاعي نكرد و دادگاه ختم رسيدگي را اعلام كرد.

به گفته پوربابايي، با توجه به اخذآخرين دفاع، دادگاه در ظرف مهلت قانوني يك هفته مبادرت به صدور راي مي‌كند.

عرب سرخي، وثيقه يك ميلياردي نمي دهد

قاضي صلواتي، رئيس شعبه 15 دادگاه انقلاب درحالي براي فيض الله عرب سرخي، وثيقه يك ميليارد توماني صادر كرده است كه اين فعال سياسي حاضر به پرداخت چنين مبلغي براي آزادي خود نيست.

فاطمه عرب سرخي، دختر فيض الله عرب سرخي، با تكذيب برخي شايعات مبني بر آزادي پدرش گفت او حاضر نيست درخواست دادگاه براي ارائه وثيقه 1 ميليارد توماني را بپذيرد.

اين عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب به خانواده اش گفته است به هيچ وجه حاضر نيست اين مبلغ وثيقه را براي آزادي خود بپذيرد و ترجيح مي دهد در زندان باقي بماند.

امروز، دادگاه محسن ميردامادي

دادگاه محسن ميردامادي، دبير كل جبهه مشاركت، امروز برگزار مي شود. پيش از اين قرار بود دادگاه اين فعال سياسي، 28 دي ماه برگزار شود كه به گفته هوشنگ پوربابايي، وكيل مدافع وي، اين دادگاه به دليل تداخل با جلسه رسيدگي به پرونده متهمان حوادث روز عاشورا به امروزموكول شد.

محسن ميردامادي از روز 30 خرداد در بازداشت به سر مي برد.

انتقال دكتر يزدي به مكاني نامعلوم

دكتر ابراهيم يزدي، دبير كل نهضت آزادي به مكان نامعلومي منتقل شده است. براساس گزارش ها اين فعال سياسي، جمعه شب از زندان به بيمارستان آتيه تهران منتقل شده بود اما روز شنبه، ماموران عليرغم مخالفت پزشكان، او را از سي سي يو به محل نامعلومي انتقال داده اند.

اين در حاليست كه پزشكان بيمارستان به شدت نسبت به خطرات انتقال دكتر يزدي از سي سي يو، هشدار داده اند.خانواده دكتر يزدي هيچ اطلاعي از اين فعال سياسي و مكاني كه او را منتقل كرده اند ندارند.

دبير كل 78 ساله نهضت آزادي به بيماري پروستات مبتلا بوده و نياز به مراقبت پزشك دارد. او نيمه شب 8 دي بازداشت شده است.

ياسر طهراني، تحت فشار براي ندامت تلويزيوني

ياسر طهراني از فعالان ستاد مير حسين موسوي كه از ۹ دي ماه، توسط مامورين اطلاعات دستگير و به زندان اوين منتقل گرديد براي اعتراف تحت فشار است.

بر اساس اظهارات هم بنديهاي طهراني كه اخيرا از زندان آزاد شده اند، ياسر طهراني به انفرادي ۲۰۹ منتقل شده و جهت انجام اعتراف و اظهار ندامت تلويزيوني طبق نظر بازجويان تحت فشارهاي جديدي قرار گرفته است.او تاكنون زير بار اين موضوع نرفته، اماخانواده طهراني بشدت نگران سلامت او هستند.

براساس گزارش وب سايت كلمه مادر ياسر، دكتر كيهاني دوست، فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران و سابقه حضور يكساله در جبهه و مشاور وزير بهداشت در دولت اصلاحات را در كارنامه خود دارد. پدر ياسر هم جانبازي ۵۰ درصد با از كارافتادگي كلي مي باشد.

آنها علي رغم پيگيري هاي صورت گرفته از طريق دادستان تهران تا كنون موفق به ديدار و اطلاع از وضعيت فرزندشان نشده اند.ياسر طهراني به مدت ۴۰ روز در بند بوده و ۳۰ روز است كه هيچ تماسي نداشته است.

Bookmark and Share

۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

آغاز فعاليت گشت‌هاي امنيت اخلاقي در مراكز خريد تهران

ايلنا: گشت‌هاي امنيت اخلاقي در قالب اقدامات روزمره پليس در مراكز خريد پايتخت مستقر شده‌اند.
يك مقام مسئول در پليس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، درباره فعاليت گشت‌هاي امنيت اخلاقي در مراكز خريد پايتخت و اطراف اين مراكز، گفت: با توجه به حساسيت‌هايي كه درباره گشت‌هاي ارشاد به وجود آمده بود، گشت‌ها در قالب “گشت امنيت اخلاقي” در مراكز خريد فعاليت مي‌كنند.
وي افزود: امنيت اخلاقي مصوب سازماني ناجا است و نمي‌توان فعاليت اين بخش از نيروي انتظامي را متوقف كرد.
اين منبع آگاه تصريح كرد: گشت‌هاي امنيت اخلاقي در قالب وظايف و اقدامات روزمره پليس فعاليت مي‌كنند و در حال حاضر نيز اينطور نيست كه طرح خاصي به اجرا گذاشته شود، بلكه وظايف عادي و روزمره پليس انجام مي‌شود.
به گزارش ايلنا، اجراي طرح برخورد با بدپوششي در قالب گشت‌هاي ارشاد، از ارديبهشت‌ماه سال 86 در سطح شهر تهران آغاز شد و پس از آن در سطح ديگر شهرها نيز به اجرا درآمد.
اجراي طرح برخورد با بدپوششي بخشي از طرح امنيت اجتماعي بود، چند بار كمرنگ شده و دوباره به فعاليت خود ادامه داد.
با كاهش شدت اجراي اين طرح در سطح شهر، اين‌بار طرح، در قالب گشت‌هاي امنيت اخلاقي در برخي مراكز خريد پايتخت، اجرا مي‌شود.
Share/Bookmark

مادران عزادار: اعدام را بس كنيد


«مادران عزادار»، گروهي از زناني كه فرزندان و همسرانشان را در ناآرامي هاي پس از انتخابات از دست داده اند يا فرزندانشان همچنان در بند هستند، با انتشار بيانيه اي خواستار لغو حكم اعدام براي بازداشت شدگان شدند.

آنها در اين بيانيه گفته اند كه «نگذاريم فجايع تاريخي دهه ۶۰ دوباره تكرار شود.»

همچنين اين گروه از زنان خواستار «آزادي زندانيان عقيدتي» و «محاكمه آمران و عاملان كشتار فرزندانشان» شده اند.

آنها در اين نامه نوشته اند: ما مادران عزادار كه به صورت خودجوش در طول هفت ماه گذشته شنبه ها در پارك لاله و ساير پارك ها و اماكن عمومي ديگر با حضور فعال خود كشتارها و بازداشت ها را محكوم كرده و خواستار پايان بخشيدن به اين اعمال غير انساني و غير قانوني بوده ايم، امروز با اعدام فرزندان خود روبرو هستيم.

مادران عزادار نوشتند كه «چه كساني ما مادران را محكوم به اين مرگ تدريجي كرده است كه هميشه در سوگ عزيزان خود بنشينيم؟»

آنها در ادامه نامه خود آورده اند كه «آيا مشاركت فرزندان ما در انتخابات بايستي به بازداشت، شكنجه، تجاوز، كشتار و اعدام شان منجر شود؟»

آنها خطاب به مسوولان كشور مي گويند كه اگر اعمال اين خشونت ها عليه جوانان ادامه يابد، اعتراض ها از سوي مردم نيز افزايش خواهد يافت.

روز ۱۹ دي ماه، ۳۰ نفر از اين مادارن كه در پارك لاله جمع شده بودند، توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند كه با اعتراض فعالان سياسي و حقوق بشري مواجه شد.

هم اكنون بسياري از بازداشت شدگان پس از انتخابات و به ويژه روزنامه نگاران و فعالان دانشجويي به اتهام «محارب» در زندان به سر مي برند و به نظر مي رسد، مسوولان با تهديد حكم اعدام سعي در ايجاد ترس و رعب ميان معترضان دارند.

سحرگاه روز پنجشنبه، هشتم بهمن ماه، آرش رحمانى پور و محمدرضا على زمانى كه گفته مى شود پيش از انتخابات بازداشت شده بودند توسط دادگاه انقلاب اعدام شدند.

اين دو نفر به عضويت در «انجمن پادشاهى ايران» و اقدام عليه امنيت جمهوري اسلامي متهم شدند.
Share/Bookmark

22 بهمن؛ خط و نشان کشیدن سرکرده بسیج برای مردم

ایسنا: رييس سازمان بسيج مستضعفين در پاسخ به اين پرسش که آيا بسيج براي راهپيمايي 22 بهمن امسال تدابير امنيتي دارد يا خير؟ گفت: همه ملت ما بسيجي هستند و بسيج وظايف خود را انجام مي دهد. سردار نقدی ادامه داد : درست است که دشمنان شعارهاي زيادي مي دهند ولي بسیج اجازه عرض اندام به آنها نخواهد داد. رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه، اظهار کرد: امسال در سالگرد انقلاب اسلامی؛ بهمن 50 ميليوني بر سر آمريکا فرود خواهد آمد و آمريکا را له خواهد کرد.
Share/Bookmark

دادستان كل رژیم‌: ‌اسلام واقعی را به دنيا معرفی كرديم

روزنامه آفتاب یزد: دادستان كل كشور‌ در پاسخ به اين پرسش كه <مهم‌ترين ‌دستاورد انقلاب اسلامي در اين 30 سال پس از انقلاب چيست؟>گفت: به حمدالله در اين مدت اسلام واقعي به ‌دنيا معرفي و نهادينه شد. ‌به گزارش ايلنا محسنی اژه ای ادامه داد: از مهم‌ترين مسائلي كه در طول تاريخ و در قرن‌هاي اخير رخ داده، ظلم به اسلام ‌است و در اين مدت اسلام واقعي و قرآن محجور مانده بودند اما امام خميني (ره) توانستند اسلام ناب را به جهان ‌معرفي كنند.‌ ‌وي افزود: در اين 30 سال بعد از انقلاب، اسلام اصيل نهادينه و مشخص شد كه نظام اسلامي جوابگوي همه ‌نيازها و مسائل بشريت است.
Share/Bookmark

محاکمه 4 زندانی سیاسی زن به اتهام محارب

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، چهار تن از زنان دستگیر شده اخیر به شعبه 28 دادگاه انقلاب فراخوانده شدند و بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند.
روز یکشنبه 11 بهمن ماه 4 تن از زنان زندانی سیاسی به شعبه 28 دادگاه انقلاب برده شدند و توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان( از اعضای کمیسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 ) بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند.نام زنان زندانی سیاسی که بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند عبارتند از،خانم آقائی متهم ردیف اول،خانم کاظمی متهم ردیف دوم،خانم معصومی متهم ردیف سوم و خانم زهرا جباری متهم ردیف چهارم می باشند.
خانم معصومی نسبت به اتهامات وارده اعتراض کرد و هیچ کدام از آنها را نپذیرفت و در دادگاه اعلام کرد که اعترافات گرفته شده تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بوده است و غیر واقعی می باشد . مقیسه ای در واکنش به اعتراض خانم معصومی اعلام کرد که از بازجویان وزارت اطلاعات که وی را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده اند استعلام خواهد خواست.
خانم زهرا جباری به اتهامات نسبت داده شده اعتراض کرد و به مقیسه ای گفت که بازجویان او را مورد شکنجه قرار داده اند و ناخن های وی را کشیدند و اثرات کشیدن ناخن خود را در دادگاه به مقیسه ای نشان داد ولی مقیسه ای با وقاحت به زندانیان سیاسی زهرا جباری گفت که خودت ناخن هایت را کشیدی و می خواهی کارشناس (بازجو) را متهم کنی.صحبتهای مقیسه ای باعث شگفتی وکلا و حاضرین در دادگاه شد. نهایتا مقیسه ای به خانم جباری گفت که از بازجوی وی تقاضای استعلام خواهد کرد و در دادگاهی که بعد از عید نوروز بر گزار خواهد شد به آن رسیدگی خواهد کرد.خانم زهرا جباری در 27 شهریور ماه دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد . او به مدت 2 ماه در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی و شکنجه بسر برد و سپس به بند زنان زندان اوین منتقل شد. . او بدلیل داشتن ارتباط خانوادگی با خواهر و 2 برادرش در قرارگاه اشرف در عراق در زندان بسر می برد.
خانم آقایی و کاظمی که بر مبنای قانون محاربه مورد محکاکمه قرار گرفته بودند. مقیسه ای به آنهااعلام کرد که حکم آنها در هفته های آینده ابلاغ خواهند شد.
محمد مقیسه ای معروف به ناصریان با رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با زندانیان سیاسی و وکلای آنها برخورد می کرد و در طی مدت دادگاه زندانیان سیاسی را مورد اهانت قرار می داد.اوهمچنین از حضور خانواده های زندانیان سیاسی در دادگاه ممانعت کرد و دستور داد که خانواده ها را از راهروی دادگاه بیرون کنند. بیرون کردن خانواده ها زندانیان سیاسی با رفتاری خشن و غیر انسانی صورت گرفت.
بازجویان وزارت اطلاعات احکام غیر انسانی و سنگین را خود از پیش تعیین می کنند و زندانیان سیاسی را به دادگاههای نمایشی اعزام می کنند تا احکام به آنها ابلاغ شود.
تمام شواهد و دلایل موجود حاکی از تشکیل مجدد کمیسیون مرگ است. این کمیسیون بدستور علی خامنه ای تشکیل شده است و اعضای اصلی آن صارق لاریجانی،رئیسی از اعضای کمسیون مرگ سال1367 ،محسن اژه ای ،صلواتی مقیسه ای ،پیر عباسی ،احمد زرگر و جعفری دولت آبادی همراه با افراد شعب امنیتی دادکاه انقلاب که در بند 209 زندان اوین مستقر شده اند و همراه با بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در حال پرونده سازی علیه زندانیان سیاسی برای زمینه سازی صدور و اجرای احکام اعدام هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، محاکمه زنان زندانی سیاسی بر مبنای قانون محاربه برای صدور احکام سنگین و ضد بشری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

16 بهمن 1388 برابر با 05 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
Share/Bookmark

عجز و ناله امام جمعه رژیم در تهران در آستانه 22 بهمن

ایرنا: امام جمعه موقت تهران امروز با اشاره به در پيش بودن راهپيمايي 22بهمن گفت: اگر کساني بخواهند در اين روز شعار داده يا دست به کارهاي انحرافي بزنند، در پيشگاه خداوند مسوول خواهند بود. آيت الله امامي کاشاني با بيان اينکه ممکن است برخي بخواهند در اين روز شعارهايي خاص را سر دهند، خطاب به جوانان گفت: از شما تقاضا مي کنم به کساني که ممکن است بخواهند وارد صف شما شده و شعار سر دهند، اجازه ورود در ميان خودتان نداده و خود را با آنها آلوده نکنيد.
Share/Bookmark

هجوم گسترده به فعالان سیاسی و مدنی در آستانه 22 بهمن

ساین ندای سبز آزادی: در شب های گذشته ماموران امنیتی تعدادی از فعالان طیف چپ را بازداشت کرده و برای دستگیر کردن تعدادی دیگر از آنها نیز اقدام کرده، اما موفق به بازداشتشان نشدند.

یاشار دارالشفا، دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران، از جمله افرادی است که پنجشنبه شب در هجوم ماموران امنیتی به خانه اش بازداشت شده است. ماموران در این هجوم، کاوه دارالشفا و توران کبیری، برادر و مادر او را هم بازداشت کرده اند.

یاشار دارالشفا پیش از این در اعتراضات روز ۱۳ آبان هم بازداشت شده و حدود سه هفته را در زندان اوین گذرانده بود.

مازیار سمیعی، دیگر فعال سابق دانشجویی طیف چپ است که او هم پنجشنبه شب در خانه اش دستگیر شده است.

به نظر می رسد دستگیری این دو با گفته های امید منتظری در دادگاه اخیر بی ارتباط نباشد. آقای منتظری در دادگاه خود از جمله به فعالیت های خود در نشریه سرپیچ اشاره کرده بود و مازیار سمیعی و یاشار دارالشفا هم در این نشریه اینترنتی که گرایش چپ داشته، یادداشت هایی نوشته بودند.

امید مهرگان، مترجم و نویسنده صفحه اندیشه روزنامه شرق، هم در میان بازداشت شدگان پنجشنبه شب است.

گزارش های موثقی هم از حمله به خانه چند نفر دیگر از فعالان طیف چپ به ندای سبز آزادی رسیده است. این افراد در زمان حمله نیروهای امنیتی در خانه نبوده اند و بنابراین بازداشت نشده اند. ندای سبز آزادی برای حفظ امنیت این فعالان، از انتشار اسامی آنها خودداری می کند.

در روزهای اخیر موج جدیدی از بازداشت ها آغاز شده که از آن جمله می توان از بهار تراکمه (دختر یونس تراکمه و خواهر اردوان تراکمه که او هم از فردای عاشورا در بازداشت است)، نوشین جعفری (روزنامه نگار)، گلناز توسلی (دانشجوی دانشکده هنر دانشگاه آزاد)، سحر قاسمی نژاد (دانشجوی دانشگاه تهران و فرزند یکی از اعدام شدگان دهه ۶۰)، نازنین حسن نیا (دانشجوی دانشگاه تهران)، احسان میرسعیدی (دانشجوی دانشگاه امیرکبیر)، محمد مختاری (دانشجوی دانشگاه کاشان)، وحید عابدینی (فعال سابق دانشجویی)، نوید عابدینی (فعال سابق دانشجویی)، اسماعیل ایزدی (فعال سابق دانشجویی)، علی محمد اسلامپور (خبرنگار در کرمانشاه)، کاوه قاسمی کرمانشاهی (فعال مدنی در کرمانشاه)، نیلوفر لاری پور (ترانه سرا و خبرنگار نشریه چلچراغ) نام برد.
Share/Bookmark

گلناز توسلی دانشجوی دانشگاه آزاد بازداشت شد

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

گلناز توسلی ساعت 1 بعد از ظهر دیروز توسط پلیس امنیت در منزلش بازداشت شد. خانواده ی وی از محل بازداشت گلناز توسلی ابراز بی اطلاع کردند.

گلناز توسلی دانشجوی دانشگاه آزاد, دانشکده هنر تهران مرکز است.

در دو روز گذشته و در آستانه 22 بهمن, تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه های مختلف بازداشت شده اند.
Share/Bookmark

روزنامه آلمانی: سندی در باره تلاش رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی

رادیو آلمان: چهل‌‌وششمین کنفرانس امنیتی مونیخ در بعد از ظهر امروز (جمعه ۵ فوریه) زیر تدابیر شدید امنیتی گشایش می‌یابد. جمهوری اسلامی در آخرین لحظات اعلام کرد که منوچهر متکی را روانه کنفرانس امنیتی مونیخ می‌کند. متکی گفته است که در سخنرانی خود "پیام مهمی" را مطرح خواهد کرد. برنامه جنجال‌برانگیز اتمی رژیم ایران یکی از مباحث اصلی کنفرانس مونیخ است

دو روز پس از اظهارات غیرمنتظره محمود احمدی‌نژاد در باره‌ی امکان توافق بر سر مبادله‌ی سوخت اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، منوچهر متکی، وزیر خارجه‌ی جمهوری اسلامی نیز به طور ناگهانی خبر از حضور خود در کنفرانس امنیتی مونیخ داده است. او گفته است که حامل پیام مهمی برای کنفرانس است.

ناظران سیاسی که مسائل کنفرانس مونیخ را دنبال می‌کنند با این پرسش روبرو هستند که آیا متکی سعی خواهد کرد ابهام‌ها و تردیدها در باره‌ی چرخش اخیر رژیم ایران در پرونده هسته‌ای را رفع کند یا پیام او حاوی نکاتی کلی و تکراری در باره‌ی وضعیت امنیتی جهان و تاکید بر "نقش و اهمیت" جمهوری اسلامی در این زمینه خواهد بود.

همزمان با اعلام حضور متکی در کنفرانس مونیخ، یک روزنامه معروف آلمان در گزارشی مبسوط ازسندی خبر داده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آن دسترسی پیدا کرده و حاوی جنبه‌هایی از تلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی است.

روزنامه آلمانی "زود دویچه تسایتونگ" در شماره جمعه (۵ فوریه) نوشته است که رژیم ایران با یاری یک دانشمند آزمایشگاه‌های هسته‌ای از کشورهای استقلال یافته اتحاد شوروی سابق، ساخت کلاهک هسته‌ای پیشرفته‌ای را برنامه‌ریزی کرده است. جزوه‌ای در مورد اطلاعاتی که در این باره در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد تهیه شده است. آژانس بر این نظر است که برنامه رژیم ایران در ساخت کلاهک هسته‌ای پیشرفته می‌تواند اجرایی شود و جمهوری اسلامی احتمالا بدون کمک این دانشمند هسته‌ای نمی‌توانست به چنین برنامه‌ای دست یابد.


حضور نخستین‌بار چین در کنفرانس مونیخ

برای نخستین بار وزیر خارجه چین، یانگ جیه‌چی، به کنفرانس مونیخ خواهد آمد. وی در حاشیه این کنفرانس با جیمز جونز، مشاور امنیتی پرزیدنت باراک اوباما در باره مناسبات پرمناقشه‌ی میان آمریکا و چین به گفت‌وگو خواهد پرداخت.


روسیه و غرب؛ تفاهم برای تشدید تحریم‌ها افزایش یافته

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک عضو پارلمانی روسیه روز پنجشنبه (۴ فوریه) گفت که میان روسیه و کشورهای قدرتمند جهانی، تفاهم بیشتری بر سر تحریم‌های بیشتر علیه ایران حاصل شده است.

کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس عوام و از افراد نزدیک به رهبران روسیه، تأیید کرد که مواضع روسیه و دیگر کشورها به سوی تشدید تحریم‌ها علیه ایران حرکت می‌کند. وی گفت که تغییر مواضع مداوم ایران قضیه را بغرنج کرده است.

کوساچف به شبکه تلویزیونی Vesti-24 گفت:«در رابطه با برخوردهای سخت‌تر با ایران و کاربست برخی تحریم‌های شدیدتر که بیشتر اقتصادی هستند، تفاهم متقابل میان روسیه و دیگر شرکای این کشور در صحنه بین‌الملل ایجاد شده است.»

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز پس از ملاقاتی که با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه داشت، نظری مشابه را بیان داشته بود.

از نظر کارشناس اتمی، مارک فیتس‌پتریک، از انستیتوی پژوهش‌های راهبردی لندن، چین و روسیه تلاش خواهند کرد مانع از تصویب تحریم‌های شدیدتر علیه ایران بشوند، یا دست‌کم آن را تا حد ممکن به تعویق بیافکنند. ولی در نهایت به آن گردن خواهند نهاد. فیتس‌پتریک افزود: «چین قطعنامه تحریم را وتو نخواهد کرد».
Share/Bookmark

نوشته ای از مادری که اعضای خانواده اش در زندان اند

انتشار :فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

قامت ایران را با باتوم شکسته

عرض تسلیت
تلویزیون را روشن کردم باز صدای گلوله از اخبارها به گوشم رسید دو تن دیگر محمدرضا زمانی و آرش رحمانی پور بدون ابلاغ حکم و اثبات اتهام و نو زاده ای که با زاده نشدنش مثال شیرخواران دورۀ حضرت موسی را بیاد تاریخ می آورد مگر این جوانان خود رو بودند وريشه در جانها نداشتند که پنهان و بی گناه قربانی شدند.
حس مادری و رنج پدری رگ و ریشۀ تنم را چنگ می زند. بسی خون جوانان را حلال کردند!
زنان ایرانی برای جوانانشان صورت خاک را با سرانگشتانشان می خراشیدند و بر سر می ریختند. اقیانوس ایران رنگ خون بر خود گرفته .
شمالش در مه وباران ابر پیچیده است کسی قامت ایران را با باتوم شکسته.
یکی شلاق بر تن ایران کشیده است و چنگالش را بسوی بچه هایش جلو برده, اما ایران این گربۀ ظاهراً در نقش خواب، خواب دیده است که بچه های ولگرد کوچه ,تخم هایش را به غارت بردند و کودکان جان پرورده اش را می خواهد .
گربه هراسان دارد از خواب بیدار می شود و می خواهد خوابش را به بهشت تعبیر کند.

مادری که اعضای خانواده اش در زندان اند
بهمن 1388
Share/Bookmark

نامه خانواده زندانی محکوم به اعدام به دبیرکل سازمان ملل

خانواده احمد کریمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در نامه سر گشاده خطاب به بان کی مون برای نجات جان فرزندشان استمداد طلبیدند.
خبرگزاری هرانا : به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد کریمی، زندانی سیاسی متولد سال 58، نجار و ساکن اسلامشهر است که با اینکه پیش از انتخابات بازداشت شده است، بر اثر تهدید و تطمیع وادار شده است در دادگاه متهمان بعد از انتخابات بعنوان اغتشاشگر بر علیه خود سخن بگوید و بر همین اساس نیز به اعدام محکوم شده است، خانواده این زندانی سیاسی طی نامه ای سرگشاده خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد از وی برای نجات جان فرزند خود استمداد طلبیده اند. متن این نامه عیناً در پی می آید.


دبير کل محترم سازمان مللل متحد

با سلام و عرض احترام
به اطلاع مي رسانيم، اينجانبان فاطمه باغچه غازي (مادر)،خديجه کريمي-زينب کريمي-جميله کريمي-اعظم کريمي-مرضيه کريمي-(خواهران)و محمد کريمي برادر احمد کريمي زنداني محبوس در زندان اوين هستيم.
به عرض مبارک مي رسانيم در اثر پيشنهاد و وسوسه فردي که مدتي کار فرماي پسرم و برادرمان بود با تصور کار در خارج از کشور و مسافرت از طريق کردستان عراق، احمد همراه حامد روحي نژاد که دچار بيماري MS بود و فرزند خردسال زماني به عراق رفتند و در اتاقي که اجاره کرده بودند به کار آشپزي و بچه داري مشغول شدند، چون احمد در ايران کارگر نجار بود در آنجا به عنوان کارگر بنا و مدتي هم در رستوران مشغول آشپزي شد و نفر سوم محمد رضا علي زماني که پدر طفل بود و قبل از خروج با همسر خود متارکه کرده بود نيز به کارهاي بيرون اشتغال داشت.
حدود 15ماهي که در عراق براي مسافرت به خارج تلاش کردند، پس انداز آنها تمام شد و برادرمان و آقاي روحي نژاد با توجه به قولهايي که اين اقا در مورد درآمد و زندگي خوب داده بود متوجه شدند که فريب خورده اند و تصميم به بازگشت گرفتند. آنهم توسط عموي حامد روحي نژاد که با مامورين وزارت اطلاعات در منطقه تماس گرفتند و به ايران آمدند و با تحقيقات اوليه که از اين دو نفر شد گفتند که مشکلي وجود ندارد و به کار و زندگي مشغول شويد و آنچه که گذشته بود در بازجويي در اختيار بازجو قرار دادند با اين توضيح که در همين مدتي که فرزند و برادرمان در ايران نبود پدرمان فوت کردند.
احمد پس از بازگشت در ايران به ادامه کار نجاري پرداخت.
بعد از گذشت 9ماه درنيمه شب 13ارديبهشت ماه 1388مامورين مجددا به سراغ احمد آمدند و با شکستن درب ورودي وارد خانه شده و احمد را دستگير کردند و مورد بازجويي قرار دادند، بازجويان ابتدا با تهديد و سپس با وعده آزادي احمد را فريب داده و اعترافات نادرستي گرفتند که هيچ کدام صحت نداشت و نهایتاً بر عکس وعده هاي بازجويان حکم اعدام صادر شد.
واينک از آن مقام محترم در خواست مي کنيم دستور فرماييد که با توجه به موازين حقوق بشر و ميثاقهاي بين الملل و قانون اساسي ايران و حقوق شهروندي اقدامي مبذول شود تا پرونده فرزند و برادرمان در دادگاه بي نظرو بدور از نفوذ دولتيان و با توجه به ظوابط قانوني با حضور وکيل تشکيل گردد و قضاوت عادلانه و بشري صورت گيرد .

در اتتظار اقدام سريع شما به منظور نجات اين جوان بي گناه هستيم.

با تشکر واحترامات فائقه
خانواده کریمی
15 بهمن 1388
Share/Bookmark

فراخوان زندانیان سیاسی برای شرکت در تظاهرات 22 بهمن

به گزارش رادیو فرانسه، گروهی از زندانیان سیاسی دستگیر شده پس از انتخابات، در نامه ای که به بیرون از زندان فرستاده اند از مردم خواسته اند در روز بیست و دوم بهمن، در همۀ شهرهای ایران حضور داشته باشند.

زندانیان سیاسی در این نامه، خود را همچون لکۀ سیاهی بر صورت رژیم دانسته و نوشته اند که گردهمائی های خانواده های زندانیان سیاسی، پشتیبانی نهادهای حقوق بشر و انتشار گستردۀ اخبار مربوط به زندانیان در رسانه ها، این سیاهی را بیشتر نمایان خواهد کرد.

زندانیان سیاسی در دنبالۀ این نامه بر این نکته انگشت گذارده اند که نظام قضائی جمهوری اسلامی به صورت مترسکی در دست سیستم نظامی- امنیتی و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عمل می کند و کار به جائی رسیده است که حتی برخی از قضات به برخی از زندانیان می گویند: " این حکم را ما به درخواست بازجوهای پرونده برای شما صادر کرده ایم."

در بخش دیگری از این نامه، زندانیان سیاسی در مورد انتقال زندانیان از زندانی به زندان دیگر هشدار داده و می نویسند هرچند این نقل و انتقال ها می تواند برای بازجوئی های تازه و پرونده سازی های جدید صورت گیرد، اما تجربۀ زندان ها در دهۀ شصت و نیز تجربیات برجای مانده از کشورهای دیکتاتوری در آمریکای لاتین نشان می دهد که پیامد این نقل و انتقال می تواند از بین بردن زندانی سیاسی هم باشد.

قرار است خانواده های زندانیان سیاسی امروز ( جمعه) نیز در ساعت هشت بعد از ظهر در مقابل زندان اوین دست به تجمع بزنند.
Share/Bookmark

سه فعال مدنی در یاسوج بازداشت شدند

رضا اکوانیان وب لاگ نویس و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و کمپین یک میلیون امضابه همراه دو فعال مدنی بازداشت شد.

خبرگزاری هرانا: سه تن از فعالان مدنی شهر یاسوج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اکوانیان، وبلاگ نویس از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و کمپین یک میلیون امضا، محمد اکوانیان و حسن اکوانیان در منازل شخصی خود بنا به دلایل نامعلومی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

لازم به ذکر است پیگیری خانواده های بازداشت شدگان برای کسب اطلاع از سرنوشت فرزندان خود از مراجع قضایی و امنیتی تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.
Share/Bookmark

هشدار؛ احتمال اعدام قريب الوقوع متهمين به محاربه در ملاعام

یکی از خوانندگان از تهران: هشدار , احتمال اعدام قريب الوقوع متهمين به محاربه در ملاعام ( همين امروز )

همين الان كه دارم اين خبر رو واستون مينويسم توي پياده رو هاي حوالي خيابان انقلاب شاهد بودم كه تعداد زيادي كارگر در حال زدن داربست هستند و حضور ماموران امنيتي بخصوص لباس شخصيها چشمگير است . محدوديتهاي عبور و مرور نيز در اين خيابان صورت گرفته و من وقتي از يكي از ماموران ماجرا را از داخل ماشين پرسيدم فقط از من خواستند با سرعت از آنجا دور شوم ! .
لطفا پيگيري نماييد
Share/Bookmark

فریادهای پيمان عارف در نامه ای از بند 350 اوين

اعدام های سیاسی را متوقف کنید
فریادهای پيمان عارف در نامه ای از بند 350 اوين

قریب به ۸ ماه از آخرین باری که تنفس در"جهان آزاد " را تجربه کردم می گذرد و اکنون ۴ ماهی هم می شود که اقامت اجباری در بند ۳۵۰ زتدان اوین را تجربه می کنم ! در اتاق ۵ زیر زمین بند ۳۵۰ - اتاقی که من در آن به سر می برم - یک نفر محکوم به اعدام داریم ، فردی به نام علی زاهد ، مهندسی شیرازی که از دو سال پیش در بازداشت موقت به سر می برد و به تازگی تنها و تنها به دلیل آشنایی و رابطه دوستی با عاملان انفجار بهار ۸۷ در حسینیه ره پویان وصال شیراز توسط قاضی صلواتی به اعدام محکوم گردیده است ! در اتاق ۶ ، فرهاد وکیلی از فعالین قومی کرد و از صمیمی ترین افرادی که در عمرم دیده ام زیر حکم اعدام است. در همان اتاق رضا خادمی از دستگیر شدگان رخدادهای پس از انتخابات نیز تحت عنوان محاربه محکوم به اعدام گردیده است . خادمی به همراه عبدالحسینی (دیگر محکوم به اعدام این بند) در روز های پس از انتخابات دستگیر شده ، تنها و تنها در سال ۸۶ سفری به عراق و شهر اشرف داشته و انگاه با قطع ارتباط کامل با سازمان مجاهدین به ایران بازگشته ! نه دست به اسلحه برده و نه در هیچ اقدام مسلحانه ای شرکت داشته است . در اتاق ۷ ناصر عبدالحسینی ، این تجسم تمام عیار مظلومیت و قربانی تمام قد فقر و سرکوب سیاسی به واسطه حکم قاضی صلواتی از پی جلسه دوم دادگاه های پس از انتخابات زیر حکم اعدام به سر می برد و معلوم نیست تا چندی دیگر چه بر سر جان جوان و لبان خندانش خواهد آمد ! در همین اتاق احمد کریمی که تنها و تنها فعالیت سیاسی زندگیش حضور یکساله در شمال عراق و همراهی با محمد رضا علی زمانی در اداره یک رادیو بوده ، نیز محکوم به اعدام گردیده است ، بگذریم از تعداد شنوندگان و میزان تاثیر این رادیو ! ولی مساله این است که حتی اگر به فرض محال و با چشم پوشی کامل از واقعیت، تعداد شنوندگان و میزان تاثیر رادیو تندر را قابل توجه نیز بدانیم ، فی الواقع احمد کریمی نه دست به اسلحه برده است و نه در هیچ عملیات مسلحانه ای حضور داشته است! به اتاق ۸ که می رسیم وضعیت خنده دار تر می شود و صورت ترا ژیک کمدی بی عدالتی بیشتر خود را نمی سازد . در این اتاق حمید و البرز قاسمی به اعدام محکوم گردیده اند، ۱۰ روز پیش البرز قاسمی که از امرای بازنشسته ارتش بود پیش از اجرای حکم اعدام به دلایلی نامعلوم و البته به کمک عدم رسیدگی پژشکی در زندان در گذشت، حمید قاسمی که مقیم کشور کاناداست ، تنها به دلیل ادعای سازمان حفاظت اطلاعات ارتش مبنی بر در یافت اطلاعات نظامی ارسال شده از سوی برادر مرحومش به مجازات اعدام محکوم گردیده است ، مجازاتی که به استناد ایمیلی محکومیت بدان صورت پذیرفته است که در صورت صحت ادعای قاسمی اساسا در منطق جهان مجازی وجود آن امکان ناپذیر می نماید !
۲- تمام ۶ تنی که از ایشان نام بردم در شرایطی کاملا غیر مسلحانه دست به کنش سیاسی - اجتماعی زده و گر چه ممکن است فعالیت ایشان عنوان " اقدام علیه امنیت ملی " را داشته باشد ولی قطعا به گمان نگارنده به دلیل فقدان عنصر سلاح به مثابه عنصر تامه جرم محاربه ، از آن نمی توان به محاربه و حتی بغی تعبیر نمود . چه امام خمینی در جلد دوم تحریر الوسیله (صفحه ۴۹۲) در تعریف محاربه با اتکاء به عنصر سلاح می گویند : هر گاه شخصی به قصد ایجاد رعب و ترس اسلحه به کار برد لیکن به وا سطه ضعیف بودن فاعل موجبات ترس و وحشت در دیگران نشود چنین شخصی محارب نمی باشد ، همچنین اوج توجه آن فقیه فقید به عنصر سلاح در امر محاربه آن جایی رقم می خورد که ایشان می فرماید : اگر کسی برای اخذ مال و غارت آن و به قصد کشتن حمله کند ولی "اسلحه " نداشته باشد ، دفاع در برابر او واجب است ، ولی حکم محارب ندارد!

۳- حتی با فرض مسلح بودن نامبردگان نیز با توجه به مسلمان بودن ایشان باید متفتن تفاوت مابین محاربه و بغی در حقوق کیفری اسلام بود. به هیچ روی محارب و باغی یکسان نبوده و نوع مجازات ایشان نیز از نظر حقوق جزا یکسان نمی باشد. چه محارب کسی است که اسلحه به روی مردم بیگناه بکشد و راه بر مردم ببندد و ایجاد ناامنی و ترس در جاده ها نماید ، در صورتیکه بغی عبارت است از سلاح بر گرفتن عدهای از مسلمانان و قیام مسلحانه آنها در برابر امام عادل در جامعه اسلامی به منظور بر انداختن حکومت اسلامی. گذشته از شرط عدل برای امام و شرط بر اندازی مسلحانه حکومت اسلامی توسط باغی آنچه مهم است این است که بر خلاف محاربه در فقه و حقوق کیفری اسلام هیچگونه مجازات حدی برای بغی وجود ندارد و اساسا دستور جهاد و قتال با تسلیم و توبه باغی متوقف گردیده ، تسلیم و توبه رافع مجازات باغی محسوب می شود.

۴- اگر از مجازات فهمی نه معطوف به انتقام گیری بدوی بشر بلکه فهم مبتنی بر صیانت و حفظ جامعه و نظم اجتماعی داشته ، مجازات را نه هدف جوامع ، بلکه وسیله هدفی به نام نظم عمومی و خیر و صلاح اجتماعی بدانیم ، آیا واقعا اعدام مجرمین و بویژه اعدام مخالفین سیاسی را می توان وسیله تامین خیر و صلاح اجتماعی دانست و بدور از هر گونه اراده معطوف به انتقام گیری و حذف فیزیکی مخالفین پنداشت ؟! و پرسش دیگر اینکه آیا براستی جامعه و نهاد حاکمیت حق دارد حیات انسانی افراد به مثابه نخستین و بدیهی ترین حق انسانی ایشان را که خداوند چونان حقی وجودی در آفرینش ایشان به آنان ارزانی داشته را از ایشان سلب کند ؟! و ایا به راستی اگر شخصی بی گناه بر اثر یک اشتباه قضایی محکوم به اعدام گردد و مجازات هم در مورد او به مورد اجرا گذارده شود ، آیا چنین اشتباهی با توجه به برگشت ناپذیر بودن مجازات اعدام ، جبران پذیر و قابل التیام خواهد بود ؟!

۵- به شدت نگرانم این روز ها ! از اینکه روزی از خواب بیدار شوم و به هنگام آمار صبحگاهی دیگر ناصر یا رضا یا احمد و یا شاید هم علی یا فرهاد یا حمید را در کنار خود نبینم و بند را خالی از خنده های ناصر بیابم ، نگرانم ! می ترسم این شب ها و کابوس خواب از چشمان بی طاقت و سرخم ربوده است ، می ترسم و می لرزم از اینکه شبی بخوابم و در غفلت خواب به ناگاه... !

آری انسانها ، همنوعان عزیز ! شماها که دو پا دارید و زمین مسخرتان ، باور کنید اینجا جان چند انسان در خطر است و هر لحظه ممکن است که دیگر قلب هاشان نتپد و پاهاشان از پی دست و پا زدنی بی حاصل دیگر زمین خاکی را لمس ننماید.

باور کنید اینجا یک نفر دارد می دهد جان ! و ایمان بیاورید به تقدس انسان و حرمت جان انسان !

حاکمان محترم لطفا اعدام های سیاسی را متوقف کنید !

نگرفتن جان چند انسان والله خواسته بزرگی نیست.

پیمان عارف- بند ۳۵۰ اوین
Share/Bookmark

فراخوان به تجمع اعتراضی در مقابل اپرای وین اتریش

در اعتراض به سرکوب و جنایات روزمره رژیم جمهوری اسلامی ایران علیه مردم آزادیخواه و در اعتراض به کشتار زندانیان سیاسی، تمامی انسانهای آزاده را به تجمع اعتراضی در وین فرا میخوانیم.
با حضور گسترده همگام با مردم بپا خاسته ایران باشیم و از حقوق انسانی آنان دفاع کنیم .
همصدا با مردم آزادیخواه ایران فریاد اعتراض برعلیه نقض روزمره حقوق بشر در ایران را سر دهیم.

مکان: مقابل اپرای وین
زمان: شنبه 06.02.2010
از ساعت 13 تا 15
کمیته بین المللی نجات ایرانیان
IRAN SOS
Share/Bookmark

اطلاعیه؛ فراخوان تظاهرات 22 بهمن در مالمو سوئد

با حضور فعال خود در آکسیون روز 11 فوریه (22 بهمن) از مبارزات حق طلبانه مردم ایران دفاع کنیم

مکان: تریانگل(TRIANGELN)
زمان: ساعت 17:00
Share/Bookmark

اطلاعیه؛ فراخوان تظاهرات 22 بهمن در مسکو

هموطنان ایرانی مقیم مسکو
روز پنجشنبه 22 بهمن (یازدهم فوریه) به نشانه همبستگی با هم میهنان مبارز در ایران و در اعتراض مضاعف به دولت روسیه به خاطر حمایت از رژیم خوانخوار، با حضور با شکوه خود در مقابل سفارت اشغالی ایران در مسکو ندای عدالتخواهی ملتمان را فریاد خواهیم زد.
آدرس: مترو چیستی پرودی، خیابان پاکروفسکی بلوار، شماره 7
از ساعت 16
Share/Bookmark

فراخوان به گردهمايی 22 بهمن در مادرید اسپانيا

زمان. 11 فوريه2010 ساعت 18.30 تا 20.30
مکان.روبروي سفارت اشغالي ايران
Calle Jerez Nº 5 Madrid Spain
Share/Bookmark

اولین ویدئو از ناآرامی ها در شهرستان لار (استان فارس)

Share/Bookmark